campagne-site

De jaarlijkse Foam Talent Call is ontworpen als showcase voor talentvolle jonge fotografen van over de hele wereld. Elk jaar wordt een speciale editie van Foam Magazine uitgegeven door foam photography museum geweid aan deze talenten.

Voor de editie van 2016 werd de campagne-site goed onder handen genomen. Er werd een gelaagde stijl ontwikkeld door Vandejong, die zich mooi vertaalde naar de door ons ontwikkelde interactieve splash-page. Groter, gedurfder en directer.
Daarnaast werden de eerder gebruikte stickers en banners achterwege gelaten en het pad van een meer directe vorm van communicatie ingeslagen.

Terwijl er aan de editie voor 2016 werd gewerkt, was een tijdelijk 'tweeluik' online, dat een mooi voorbeeld was van een cross-over tussen de oude en nieuwe versie van de site, en de aankomende veranderingen:

Scroll verder voor ontwerpen uit voorgaande jaren.

The foam talent campagne site werd in 2013 opgezet om de (eventuele) kandidaten zichzelf te kunnen laten inschrijven voor de Talent Call en een plek te geven aan veelgestelde vragen.
De one-pager was daarnaast zodanig ingericht dat elk jaar kleuren aangepast konden worden, terwijl de stijl intact bleef. De talenten uit voorgaande jaren werden uiteraard ook tentoon gesteld. Voorbeelden hiervan uit 2014 en 2015:

Het ontwerp voor het merk voor de Foam Talent campagne website werd ontworpen door Vandejong en geproduceerd door Joel Galvez en Joost toen zij beiden werkzaam waren bij Vandejong in 2013.

Nieuwsgierig geworden?

Misschien vind je dit ook wat:

online platform
The C.o.c.o.i. Project
identiteit
Amphia