“Je kunt beter een normale baan gaan zoeken want als kunstenaar of ontwerper valt geen droog brood 🍞 te verdienen.”

Pijnlijk om te horen.
En ook niet waar.

Jouw product jouw prijs.
De volledige training.

💸 Op de academie heb je geleerd om in uren te denken.
💸 Vervolgens val je bijna van je stoel als je er een uurtarief aan hangt en je die uren optelt.

💸 Je omgeving heeft een mening waar je niet bepaald meer zelfvertrouwen van krijgt…

💸 Je denkt alleen maar: willen mensen dit betalen? Hoe kan ik hiervan rondkomen?

De juiste prijs bepalen voor je creatieve dienst of product is mega lastig… althans, zo lijkt het.

Want hoe zorg je ervoor dat je er zelf genoeg aan overhoudt en je klant niet gillend wegloopt?
En als het al even loopt, wat is dan het juiste moment om je prijs te verhogen?

Als je deze skills goed beheerst dan groeit je zelfvertrouwen, dan durf je ook een keer ‘nee’ te zeggen als het niet past en dan trek je veel moeitelozer mooie klanten en projecten aan.

Alvast een eerste tip

(en ja, zoals je ziet ben ik hier gepassioneerd over 😉 )

Misschien heb je al wel veel kennis. Maar doé je er ook al iets mee?
En misschien kan het wel beter dan je het nu doet alleen weet je gewoon nog niet hoé.

Het echt beter. Slimmer. Succesvoller.
En hoe succesvoller jij de juiste prijzen durft te vragen voor jouw mooie dienst of product, hoe meer je kunt investeren. In jezelf, in je kennis, in marketing, in je passie met de wereld delen.

Ongegeneerd. Mooi toch?

“Emmyyyy mijn klant zei JA! En dat terwijl ik nu meer dan het dubbele vraag dan normaal én ik het zelf ook helemaal geloof! Echt WTF?!”

Jouw product, jouw prijs

Speciaal voor creatieve ondernemers

💸 Bepaal de juiste prijs voor jouw dienst/product
💸 Weet wanneer je je prijs strategisch verhoogt
💸 Verhoog de waarde van je dienst of product
💸 Doe zelfverzekerd een aanbod waar niemand nee tegen kan zeggen
💸 Sta sterk in je kracht en bouw direct een band op met je potentiële klant waarin jij als expert wordt gezien

👉 Leer wat je moet doen als je nog niet exact weet hoeveel uren ergens in gaan zitten
👉 Voorbeeld offertes
👉 Rekenmodellen
👉 Korte, toepasbare uitleg per onderdeel
👉 Prijzen voor vrienden en familie
👉 Binnen 1 avond verandert je hele beeld over je geldstroom en de prijzen die je vraagt
👉 Levenslang toegang – ook op toekomstige updates en uitbreidingen

❤️ Verdien naar waarde met jouw mooie passie en creëer zo rust en ruimte voor je eigen werk.

 

De volledige training vol concrete tips en tools zodat je direct aan de slag kunt.

Waarom deze prijs? Omdat de creatieven die je voor gingen deze investering met 1 goed project al terug hebben verdient.

Dit is geen hogere wiskunde.
(al gaan we wel een beetje rekenen natuurlijk)

Dit zijn skills die je gewoon nodig hebt als ondernemer. Punt.

Want als jij zelfverzekerd je prijs kunt noemen gaat je klant je eerder vertrouwen.

Anderen over deze training

Emmy legt met veel enthousiasme en verassend veel knowhow en ervaring niet alleen uit hoe je het beste zelf tot een prijs kan komen, maar ook hoe je je klant er op een natuurlijke manier van overtuigt dat dit de juiste prijs is aan de hand van wat ze willen.

Met praktische tips en handvatten is dit een training om in de toekomst nog eens in te zetten.

Meike de Nooy
De Nooy Art

Als startende ondernemer, had ik geen idee hoe ik een uurtarief moest bepalen. Of, hoe je kan bepalen hoe groot en hoe duur bepaalde projecten zouden gaan worden.

Emmy gaf niet alleen antwoord op deze vragen, maar bracht ontzettend veel handige tips waar ik zelf nog niet op gekomen was.

Daarnaast vertelt ze over valkuilen en hoe deze voorkomen kunnen worden. Dit alles zorgt ervoor dat ik professioneler met prijzen en communicatie in prijzen ben geworden. Super fijn!  Dank Emmy!

Anneke Koeslag
Welzow

Zelfverzekerd ondernemen = zonder twijfel je producten en diensten prijzen

Eén van de regels die ik altijd in gedachten houd als ik de prijs voor een dienst bepaal is:
Hoe snel heeft mijn klant deze investering terug verdient?
Want als je dat duidelijk kunt maken aan je klant dan verkoopt je dienst zich als vanzelf.

(Oké, dat was alvast tip #2)

Dit is ook hoe ik de prijs voor deze ramvolle training heb bepaald.

“Die €197 heb ik met mijn eerste nieuwe aanbod alweer terug verdiend!”

Dit zijn de woorden een eerdere deelneemster.
Iedere dag weer zie ik dat vooral creatieve ondernemers het lastig vinden om over geld te praten.

Logisch. Want dit heb je nooit geleerd.
Je bent bescheiden omdat je vooral dankbaar bent dat je je mooie passie in mag zetten.

Maar het is wel een skill die onmisbaar is binnen je creatieve onderneming. Als je dit niet leert dan snijd je jezelf nu en de komende jaren in je vingers. Zonde.

Jouw product, jouw prijs

✔ Ramvolle training waarin ik je concreet uitleg hoe jij direct de juiste prijs kunt bepalen voor je dienst of product.

✔ Per onderwerp een losse video zodat je hier in je eigen tijd mee aan de slag kunt en altijd die ene stap weer gemakkelijk terug kunt vinden.

✔  Modellen om te printen en in te vullen zodat je concrete stappen kunt zetten

✔  Voorbeeld offertes die eigen kunt maken

✔  Levenslang toegang. Je krijgt toegang tot de huidige content EN alle updates, aanpassingen en toevoegingen die er nog gaan komen. 


Bij iedere 10e enthousiaste klant verhoog ik de prijs van deze training… dus als je voelt dat je zelfverzekerd je aanbod wilt doen en een lekkere boterham wilt verdienen met je passie dan is NU zeker een goed moment om je aan te melden.

Emmy helpt creatieven om succesvol te ondernemen

Dit is mijn niche. En dat is een hele bewuste keuze.

Ik heb zelf namelijk ook een creatief brein. Dus bij mij krijg je geen standaard ondernemersstrategiën. Ik ga je niet vertellen om keiharde targets te stellen en om vooral veel te verkopen. Dit werkt averechts want dat voelt verstikkend. Jij wilt gebruik maken van je flow en het op jouw manier doen. Zo werkt een creatief brein namelijk 😊

Sinds 2015 geef ik les in China. Omdat ík dat wil.
Ik wilde reizen en werken combineren. Kennis delen en van andere culturen proeven.

Ik droomde ervan om mijn werk ooit in een museum te tonen. 2 jaar geleden is me dat gelukt, niet zomaar ergens, maar in een museum (dat is ontworpen door Zaha Hadid!!) in Changsha. 1000-en mensen bezochten de expositie in slechts 2 weken.

Ik leef al 8 jaar van mijn eigen onderneming.
Heb een fantastisch portfolio opgebouwd – met projecten voor de Dutch Design Week tot aan het Amphia Ziekenhuis in Breda – en al mijn ontwerpwerk komt tegenwoordig via via.

En nee, dit zeg ik niet op op te scheppen.
Toen ik startte was ik namelijk mega gepassioneerd maar had ik de ballen verstand van ondernemen. Ondernemen heb ik de harde weg geleerd. Mijn creatieve brein had daar eerst niet zoveel interesse in.

Totdat ik methodes vond om het op míjn manier te doen. Daardoor is ondernemen geen ‘moetje’ meer, trek ik de leukste klanten aan én eet ik er een lekkere boterham van.

En deze kennis deel ik nu in behapbare brokken met jou.

“Binnen 1 avond heb je mijn gedachten over mijn vraagprijs al zo erg kunnen veranderen, echt heel bijzonder!”

Is dit voor beginners of gevorderden?

De kennis die ik in deze training met je ga delen, deelde ik al eerder met mijn coachees. Ik coach creatieve ondernemers die net starten én ondernemers die next level willen gaan. Voor startende ondernemers (in spé) is deze training echt GOUD. Want zonder deze kennis kún je niet zelfverzekerd ondernemen. Ook als je nog maar heel af en toe iets kleins maakt voor vrienden, moet je natuurlijk wel weten hoe je de juiste prijs bepaald.

Ondernemers die next level willen hebben vaak wel een goede basis maar onderschatten hoe ze aan de ‘waardeknoppen’ kunnen draaien en zo hun waarde kunnen verhogen. Dit is de start van je eigen plafond doorbreken. Vaak bepalen creatieve ondernemers ‘in den beginne’ een prijs en kijken er vervolgens nooit meer serieus naar. Maar er is een slimmere manier. En die kennis komt niet alleen uit boeken 😉

Ik heb geen creatief vak, is dit dan wel iets voor mij?

Ik ben de laatste die je buiten gaat sluiten door te zeggen dat je niet welkom bent. Maar weet wel dat ik deze training speciaal voor creatieve ondernemers heb gemaakt.

Je hoeft niet persé in de kunsten te zitten maar als je van jezelf weet dat je een creatief brein hebt en vaak struikelt over al je ideeën, dan zit je hier goed.

Hereken je jezelf hier niet in? Dan zitten er vast tips bij waar jij ook wat aan hebt maar van sommige dingen die ik zeg gaan jouw oren waarschijnlijk klapperen 😉

Ik heb een dienst, of juist een product, is deze training voor mij?

De titel is ‘jouw product, jouw prijs’ maar ik had ‘m net zo goed ‘jouw dienst, jouw prijs’ kunnen noemen. Het gaat hier vooral om het woord JOUW. Vaak kun je een product meer waarde geven door er een dienst aan te koppelen, hoe klein die ook is. En als je een dienst hebt dan doe je er in de meeste gevallen juist slim aan om het als ‘pakket’ aan te bieden waardoor het weer bijna een ‘product’ wordt. Kun je me nog volgen?

Toen ik hier zo’n 5 jaar geleden in mijn ontwerppraktijk mee startte (dienst!) verkocht ik ineens veel moeitelozer. Voorheen vond ik het verschil tussen dienst en product mega groot maar nu weet ik dat er juist heel veel overlap is – als je er maar slim mee om gaat.

Dit is nu natuurlijk een beetje kort door de bocht maar als je deel neemt aan deze training dan leg ik je precies uit hoe dit werkt en hoe je dit op joúw manier in kunt zetten.

Ik kan de training NU niet volgen. Heeft het zin om me aan te melden?

Je krijgt toegang tot de huidige content EN alle verbeteringen, aanpassingen en toevoegingen die er nog gaan komen. 

Bij iedere 10e enthousiaste klant verhoog ik de prijs van deze training… dus als je voelt dat je zelfverzekerd je aanbod wilt doen en een lekkere boterham wilt verdienen met je passie dan is NU zeker een goed moment om in te stappen.

Waarom maar €197? Zit er geen addertje onder het gras?

Ik houd niet zo van addertjes, ik ben meer een kattenmens.

Oké en nu even serieus; ik weet dat de waarde van deze training mega is en dat zelfs €500 een investering zou zijn die past en die je zo terug hebt verdiend. Maar ik krijg zóveel vragen van creatieve ondernemers over “hoe bepaal ik de juiste prijs?” dat ik er gewoon een beetje moe van word om te zeggen “dat kan ik niet in 5 minuten vertellen, dat is afhankelijk van verschillende factoren”. Ook vind ik het bizar dat we dit nergens goed leren.

Er heerst een soort van ‘taboe’ over dit onderwerp. We houden het lekker wollig met z’n allen. En dáár werd ik altijd heel erg onzeker van. Daarom ga ik dit taboe doorbreken en jou de kans geven om zelfverzekerd te ondernemen voor maar €197. Een ini-mini investering die ik – toen ik startte met mijn onderneming – maar wat graag had gedaan omdat ik weet wat deze kennis me nu dagelijks oplevert.

Waar kan ik de training straks volgen?

Als je de betaling af hebt gerond dan krijg je binnen 15 minuten een mail van me. Als je de instructies volgt dan krijg je jouw persoonlijke inloggegevens en is de offerte die je morgen gaat maken onweerstaanbaar. Komt goed 🙂

Een tikkeltje ongemakkelijk is het wel; dat geld gebeuren.

Creatieve ondernemers duwen geld vaak weg. Je bent al lang dankbaar dat je iets met je passie kunt doen.

Je wil aan je omgeving bewijzen dat het wel echt mogelijk is om van je mooie vak te leven. Alleen verdien je nu nog niet genoeg om rond te komen.

Ten eerste; je bent niet de enige.
Alles lijkt wel rooskleurig op instagram maar ik kan je vertellen dat (bijna) alle creatieve ondernemers die ik coach regelmatig dat angstige stemmetje horen “Moet ik mischien toch een bijbaantje gaan zoeken? Kan ik het me wel veroorloven om op vakantie te gaan?”

Die stemmetjes slaan vooral toe op de onzekere momenten. Als je bijvoorbeeld een offerte aan het maken bent of als je een project aan het afronden bent en je bij jezelf denkt ‘what’s next?’

Denk jij dit wel eens?

“Ik vind het spannend om over mijn aanbod te praten. Dan word ik toch weer onzeker want ik wil deze kans niet mislopen.

En ik wil niet verkopering overkomen.”

Dat ga jij niet meer denken als jij deze training hebt gevolgd. Want ik ga je leren hoe je een aanbod makt waar niemand nee tegen zegt én hoe je kunt onderhandelen over je prijs.

En weet je, ik vind het tof dat je door je ongemak heen bent gegaan en je deze laatste regels nu leest. Dat betekent dat jij hier klaar voor bent. Hoe spannend het ook is.

Als je dit eenmaal weet is er geen weg meer terug.
Zie ik je aan de andere kant?

Jouw product, jouw prijs

Speciaal voor creatieve ondernemers

💸 Bepaal de juiste prijs voor jouw dienst/product
💸 Weet wanneer je je prijs strategisch verhoogt
💸 Verhoog je waarde of die van je product
💸 Doe zelfverzekerd een aanbod waar niemand nee tegen kan zeggen
💸 Sta sterk in je kracht en bouw direct een band op met je potentiële klant waarin jij als expert wordt gezien

 

👉 Leer wat je moet doen als je nog niet exact weet hoeveel uren ergens in gaan zitten
👉 Voorbeeld offertes
👉 Rekenmodellen
👉 Korte behapbare uitleg per thema
👉 Prijzen voor vrienden en familie
👉 Binnen 1 avond verandert je hele beeld over je geldstroom en de prijzen die je vraagt
👉 Levenslang toegang – ook op toekomstige updates en uitbreidingen

❤️ Verdien naar waarde met jouw mooie passie en creëer zo rust en ruimte voor je eigen werk.

 

Bij iedere 10e enthousiaste klant verhoog ik de prijs van deze training… dus als je voelt dat je zelfverzekerd je aanbod wilt doen en een lekkere boterham wilt verdienen met je passie dan is NU zeker een goed moment om je aan te melden.

Als je je nu aanmeld dan krijg je levenslang toegang tot de training. Dus ook tot alle updates en uitbreidingen. Once you’re in, you’re in.

To succeed, you must first begin.

Don't leave without following me on Instagram ♥